Despre strategie sau cum să alegi corect când ai mai multe oportunități
Despre strategie sau cum să alegi corect când ai mai multe oportunități
Într-o lume în care mulți văd provocări, unele companii identifică oportunități.
Iar într-un mediu de business atât de dinamic, oportunitățile sunt la tot pasul, chiar prea multe pentru companiile care au ajuns într-o fază matură.
Succesul și rezultatele depind de capacitatea noastră de a identifica rapid oportunitățile care ni se potrivesc și a acționa decisiv, înaintea concurenței.
Dar cum să alegem corect?
Cu o strategie realizată după o metodologie care să permită agilitatea, cu ajutorul tehnologiei, pentru a avea în permanență un tablou al gradului de implementare și a putea introduce rapid variabilele, efectua simulări și alege de fiecare dată cea mai bună cale de urmat.
Echipa implicată în procesul strategic are nevoie să decidă pe baza datelor concrete, repede și eficient? Nu există timp prea mult pentru nesiguranță, testări și procese greoaie de analiză a datelor, nu-i așa?
Etapele procesului strategic conform metodologiei SiA
- Definirea misiunii, viziunii și a KPIs care să conducă în termen de 5/10 ani la îndeplinirea viziunii.
- Definirea market place-urilor pe care continui să acționezi, respectiv cele noi pe care le viziezi.
- Analiza capabilităților interne. Care sunt punctele forte și ce este de îmbunătățit?
- Analiza pieței externe. Care este piața potențială pentru fiecare categorie produs/segment de piață/market place? Ce poți obține din totatul pieței? Care sunt tendințele, amenințările și oportunitățile?
- Stabilirea priorităților strategice și de suport, prin îmbinarea celor două perspective, cea extrenă cu cea internă.
- Impactul asupra P&L și corelația cu KPIs stabiliți în prima etapă, scenarii strategice.
- Planul operațional cu inițiative strategice ce decurg din prioritățile strategice.
- Urmărirea progresului și ajustarea rapidă în funcție de rezultate.
În era tehnologiei, este firesc ca toate datele ce au relevanță în procesul decizional să fie ușor de accesat, interconectate și clare pentru toți responsabilii cu implementarea strategiei.
Acest lucru este posibil prin intermediul programului strategyinaction.io, care cuprinde o platformă inovativă, extrem de complexă, dar și user friendly, respectiv sesiuni de training pentru etapa de dezvoltare a strategiei. Pentru demo platformă, te rog să mă contactezi în privat.
Care sunt elementele esențiale de ținut cont în elaborarea strategiei?
- Claritatea obiectivelor. Cum poate fiecare obiectiv corect formulat să ne ducă mai apoape de viziunea noastră?
- Analiza mediului și a tendințelor. Indiferent cât de încântat ești de produsele pe care le poți lansa, verifică tendințele și mediul de business pentru a te asigura că ai o piață potențială pentru aceastea.
- Analiza valorii vs efortul necesar. Nu toate oportunitățile sunt egale.
- Ține cont de strategia pe 3 orizonturi, am scris un articol anterior pe această temă. Regula este 60-30-10.
Vrei să îți dezvolți strategia agilă și să identifici cele mai profitabile oportunități pentru afacerea ta?
Contactează-mă și hai să construim împreună un plan adaptabil și orientat spre succes!
Hai să ne cunoaștem!
Contactează-ne acum (+40) 728 233 329
Construiește un viitor de succes alături de noi!