3 perspective pentru un discurs public cu impact

A început de puțin timp activitatea de business și presupun că deja ai în calendar o serie de evenimente, la care este nevoie să susții un discurs public.

Cum este pentru tine să fii în fața unor colegi sau participanți la o conferință, să ai un timp limitat în care ai oportunitatea de a prezenta produsul sau serviciul tău? Acel produs/serviciu în care ai investit foarte mult timp, energie, pe care l-ai dezvoltat în luni, poate chiar ani și care te pasionează până în cele mai mici detalii. Te gândești cum să sintetizezi mai bine tot ce ai de spus? Pare prea complex pentru timpul limitat pe care îl ai la dispoziție? Și totuși…

Cum să îi convingi pe ceilalți de valoarea acestuia în câteva minute, mai ales dacă de abia poți să respiri, palmele îți transpiră și vocea este gâtuită?

Apoi, mai sunt și ceilalți vorbitori, pentru care a fi pe scenă și a susține o prezentare pare floare la ureche. Parcă sunt născuți pentru acest lucru, nu-i așa?

Dacă aceste situații ți se par familiare, în primul rând nu ești singurul! 

“Toți marii oratori au fost oratori slabi la început.” – Ralph Waldo Emerson

Iar vestea bună este că se poate să înveți arta vorbitului în public, atâta timp cât există motivația necesară. Alături de Filip Ristovski, am gândit un concept de sesiuni individuale și ateliere de public speaking, îmbinând cele două perspective: cea a unui economist și a unui actor. 

Din experiența noastră, sunt 3 perspective pe care să le iei în considerare pentru a susține un discurs public cu impact, respectiv:

1. Tehnicile de public speaking. Este nevoie de disciplină pentru a exersa respirația, dicția, tipurile de voci etc. Exercițiile pe care noi le propunem corectează eventualele defecte de vorbire, te învață să controlezi emoțiile (pare foarte dificil să reușești acest lucru, nu-i așa), dar să transmiți publicului mesajul cu emaptie, să îți faci vocea plăcută, auzită de către participantul din ultimul rând al sălii de conferință. 

2. Conținutul. Un speeach de succes are nevoie să fie temeinic pregătit. Să fie clar cui îi livrezi mesajul, cum să structurezi conținutul pentru timpul alocat. De asemenea, este nevoie să lași loc pentru spontaneitate, nu folosește nimănui să fii un robot care livrează un discurs. Doar că, din experiența noastră, poți fi spontan atunci când ești foarte bine pregătit, când ai repere clare și obiective precise referitor la ceea ce vrei să livrezi. Același mesaj poate fi pregătit pentru diferite publicuri țintă, respectiv pentru 1 minut, 5 minute, 10 minute sau… două zile. Cum faci să te încadrezi de fiecare dată în timpul alocat?  

3. Expertiza în domeniu. Dacă pentru primele două avem soluții practice și, noi, trainerii de public speaking, știm exact cum să abordam nevoile tale concrete, a fi expert în domeniul în care susții discursul este responsabilitatea ta. De tine depinde să fii la curent cu toate noutățile, să studiezi și aprofundezi tematica respectivă. Dacă este în domeniul de business, desigur că înțeleg foarte bine despre ce este vorba și de abia aștept să aflu cât mai multe (bonus pentru mine).

De cele mai multe ori, cei cu care am avut onoarea să lucrăm de mai bine de un an, sunt deja experți în aria lor. Așa că, de cele mai multe ori, misiunea comună este de a lucra la primele două perspective, enunțate anterior. 

Dacă vrei să ai alături de tine doi susținători care să te ghideze, fără a pune presiune și alături de care să avansezi rapid și științific în arta vorbitului în public, nu ezita să ne scrii chiar astăzi.

 Îți arătăm cum se poate să devii expert în arta vorbitului în public!

Hai să ne cunoaștem!

Contactează-ne acum (+40) 728 233 329

Construiește un viitor de succes alături de noi!