Cine vrea să îi fie greu?
Crezi că există o legătură între strategia de afaceri și responsabilitățile angajatei care lucrează în atelierul unui brand de fashion să spunem, sau ale celei care vinde produsele rezultate în magazin?
Dar dintre strategie și modul în care sunt acordate bonusurile acelorași angajate?
Dar dintre strategie și o companie pentru care angajații dau tot ce pot versus una în care vin la ”scârbici”, pe principiul românesc ”timpul trece, leafa merge”?
Am văzut de curând câteva date ale unui studiu realizat de MKOR, referitor la realitățile managementului românesc din perspectiva angajaților, care m-au pus pe gânduri. Rezultatele studiului arată din păcate sumbru: aproape 6 din 10 angajați nu își cunosc bine responsabilitățile la locul de muncă, 1 din 3 angajați sunt evaluați rar sau deloc, iar atunci când se face totuși o evaluare a performanțelor, în majoritatea cazurilor evaluarea are la bază indicatori nemăsurabili. Practic, doar 8% dintre bonusurile primite de angajați sunt atribuite pentru îndeplinirea unor obiective măsurabile.
Ce aduce această realitate? În primul rând multă frustrare de partea ambelor tabere, management și executanți și de aici acea percepție atât de împământenită de ”merg la scârbici”. Asta pentru că, fără indicatori măsurabili, managementul crede că executanții nu muncesc suficient, că nu sunt productivi, că trag chiulul etc, iar executanții cred că nu sunt plătiți corect pentru eforturile depuse.
Aș întreba:
-
Cum măsoară managementul productivitatea, dacă nu au niște indicatori pe baza cărora să definească și să măsoare ”productivitatea”?
-
Cum acordă managementul bonusuri, dacă nu au un sistem clar și transparent de evaluare a performanțelor angajaților?
-
Cum știu angajații că au fost răsplătiți corect pentru eforturile lor, dacă nici nu apucă să vorbească cu managementul despre aceste lucruri?
Și în final:
– Cum poate fi făcut un sistem de evaluare și bonusare a performanțelor, fără a avea la bază o viziune despre direcția în care merge organizația și implicit o definire clară, măsurabilă, a ceea ce înseamnă performanță, în concordanță cu acea viziune?
Strategia de afaceri exact asta face: dă scop și direcție organizațiilor, pune ordine în toate mecanismele care fac organizațiile să funcționeze, astfel încât să conveargă către direcția hotărâtă, aduce claritate pentru toți angajații, indiferent de nivelul ierarhic și stabilește indicatori măsurabili, care să arate tuturor că sunt pe drumul cel bun, respectiv că sunt performeri sau mai au de adus îmbunătățiri în activitatea lor.
Într-o organizație care are o strategie bine definită, pe care o și urmează (nu vorbim de planuri ținute în sertar!), angajații sunt mai fericiți, mai implicați, pentru că strategia aduce claritate și #simplificaviata profesională și personală a tututor, indiferent de treapta ierarhică pe care se află.
Hai să ne cunoaștem!
Contactează-ne acum (+40) 728 233 329
Construiește un viitor de succes alături de noi!