La ce să te aștepți când faci un curs de managementul timpului
Poate te întrebi de ce ai face un curs de time management? Antreprenori, manageri sau angajați trăiesc la limita timpului în cea mai mare parte a vieții personale și profesionale.
Stresul a devenit parte din normalitatea noastră, este ascuns în tot ceea ce facem și deseori nici nu îl (mai) sesizăm. Aud deseori la oameni ocupați, extrem de ocupați, că lor le place ce fac și nu au nevoie să facă o pauză.
Trăim sub presiune, mereu cineva are nevoie de noi.
Cui ai putea să îi spui NU? Șefului care îți stabilește task-uri, colegului care are nevoie de tine, clienților tăi de care ”depinde” afacerea ta, salariul tău? Mamei tale care are nevoie de sprijin la bătrânețe, copilului tău care are nevoie de îngrijire și suport? Partenerului de viață care îți cere ajutorul? Unui prieten aflat la ananghie? Nu-i așa că de cele mai multe ori îți spui ție NU? Probabil faci parte dintre cei care nu se gândesc la sine prea des…Ar fi un semn de egoism, nu-i așa?
Din tot acest vârtej de cele mai multe ori luăm o pauză doar forțați de împrejurări, poate o boală ne pune temporar la pământ…sau poate o pierdere consistentă (a ceva sau a cuiva). Și chiar și în această situație, de multe ori, cumva reușim să trișăm, trecem pentru momentul de conștientizare și o luăm de la capăt. Cât de des ne oprim de bună voie?
O viață în care să ai timp pentru tine, trăită după valorile tale și în jurul priorităților pe care le ai este posibilă!
”Încetinește ritmul și bucură-te de viață. Mișcându-te prea repede, nu doar că ratezi peisajul, dar nu mai știi nici încotro mergi, nici de ce.” (Eddie Cantor)
Cu ce te ajută managementul timpului?
Managementul timpului este acel instrument pe care îl poți utiliza pentru a schimba percepția asupra lumii, asupra eului și asupra relațiilor cu ceilalți.
Este răspunsul la: ”Cum unii au timp și eu nu?”.
Ce așteptări să ai de la un curs de managementul timpului?
Vestea de-a dreptul proastă (!) este că nu există o formulă magică, o pastilă miraculoasă sau o mantră pe care o rostești și instant primești timp.
Vestea bună este că, din momentul în care ai aflat că se poate și altfel, o viață fără stres, totul depinde de tine, de ce îți dorești pentru tine, de cum te implici în a-ți stăpâni timpul. Soluții există!
Cele patru generații ale managementului timpului
De-a lungul timpului, au fost patru generații de managementului timpului (Time Management).
Prima generație de Time Management
Prima generație a apărut încă din secolul al IX-lea ca urmare a revoluției industriale sub forma de To-do-list. Practic fiecare manager/angajat avea o listă de activități care trebuiau bifate pe măsură ce erau organizate. Nu oferea control asupra acestora persoanei și nu ținea cont de stima de sine.
Cea de-a doua generație a organizării timpului
Cea de-a doua generație de managementul timpului a pus accent pe planificarea activităților printr-un calendar, pentru a oferi o perspectivă temporală sarcinilor de lucru. Activitățile nu erau totuși planificate în funcție de priorități.
Managementul timpului la a treia generație
La cea de-a treia generație de managementul timpului a apărut necesitatea coordonării diferitelor activități (task-uri, proiecte, strategie etc.), precum și ideea de prioritizare a acestora. Totuși limitele acesteia constau în viziunea limitată și lipsa de realism. La prima vedere, pe scară largă încă se practică intuitiv această formă de management a timpului. De aici provine stresul.
Gestionarea timpului în cea de a patra generație
Cea de-a patra generație a apărut în anii ’80 și are în centru omul, prin managementul timpului acestuia i se dă putere să ia decizii referitoare la programul său, să-și prioritizeze activitățile în funcție de abilitățile sale, de valorile sale aflate în concordanță cu valorile și prioritățile companiei din care face parte.
Time Management și noua realitate a work from home
Ei bine, în acest moment, în plină schimbare a mediului de lucru, având în vedere noua paradigma a work-from-home, este cu atât mai multă nevoie de o delimitare a timpului petrecut între activitățile personale și cele profesionale, cu păstrarea armoniei și a echilibrului.
Este cu atât mai multă nevoie de a investi resurse personale în găsirea modalității de gestionare a timpului. În caz contrar stresul va învinge.
Ce are la bază un curs de managementul timpului?
Un curs ce urmărește gestionarea timpului pentru a crește eficiența personală concomitent cu reducerea stresului se bazeză pe patru piloni.
Dintre acești piloni cel mai cunoscut este matricea priorităților. Aceasta vizează planificarea activităților în unul dintre cele patru cadrane:
-
I. Activități urgente – neimportante
-
II. Activități neurgente – importante
-
III. Activități urgente – neimportante
-
IV. Activități neurgente – neimportante
Cine este responsabil cu planificarea timpului?
Antreprenorul/managerul/angajatul/persoana este responsabil(ă) atât pentru programare cât și pentru ducerea la bună îndeplinire a acestora. Ceilalți trei piloni susțin construcția programului, îndeplinirea sarcinilor asumate precum și succesul implementării pe termen mediu și lung.
Un curs excelent de management al timpului (Time Management) este extrem de interactiv, cursanții au la dispoziție numeroase exerciții aplicate pentru conștientizarea valorilor, a nevoilor, depășirea piedicilor și a barierelor care pot să apară în faza implementării.
Pentru cine sunt cursurile de Time Management?
Oamenii sunt diferiți ca și structură psihică, perspectivă asupra lumii, tip de personalitate, tip decizional etc. De asemenea, diferă domeniul de activitate și experiența personală și profesională. Din acest motiv cursul de managementul timpului are nevoie să fie adaptat publicului țintă. În esență structura și informațiile sunt aceleași, diferența provine din modul în care informațiile sunt prezentate, precum și setul de exerciții pe care îl vor parcurge diferitele grupuri de lucru.
Deși rezultatul final este același, obținerea de mai mulți bani în același timp, cu mai puțin stres, sunt mai multe tipuri de cursuri de time management adaptate publicului țintă:
-
Pentru antreprenori și top management – cei care vor să-și îmbunătățească performanțele și să reprezinte modele de echilibru personal pentru ceilalți
-
Pentru antreprenori la început de drum, freelanceri – pentru a gestiona fără stres activitățile personale și profesionale
-
Pentru echipe din cadrul companiilor – scopul fiind obținerea armoniei între sine și echipă pentru atingerea obiectivelor
-
Pentru elevi și studenți – care doresc rezultate fără stres și care caută să își monetizeze pasiunile
-
Pentru oameni permanent ocupați, cu nivel ridicat de stres – aflați în căutarea echilibrului între multiplele sarcinile personale și profesionale (proaspăt părinți, persoane cu activitate continuă și solicitantă – de ex. medici, jurnaliști)
Care sunt beneficiile unui curs de managementul timpului?
Printre beneficiile unui curs de organizare a timpului se numără:
-
Cunoașterea și acceptarea valorilor personale;
-
Înțelegerea priorităților personale și profesionale;
-
Organizarea eficientă și fără stres a multiplelor activități personale și profesionale;
-
Stabilirea și urmărirea obiectivelor personale;
-
Planificarea activităților pentru atingerea echilibrului personal;
-
Identificarea activităților care relaxează și reduc stresul;
-
Identificarea unui grup de suport pentru reușita implementării în timp a noțiunilor acumulate.
Concluzii
Managementul timpului este denumit diferit în materialele accesibile managementului și persoanelor interesate de subiect. Îl putem găsi ca: organizarea timpului, planificarea timpului, îmbunătățirea performanțelor, prioritizarea timpului, Time Management, Time Master. Indiferent de denumire însă are în centru omul și prioritățile sale. Cursanții au la îndemână un instrument pe care îl pot mula după nevoile lor pentru a obține tot este mai bun din viața lor.
Sfârșit! Sau doar un început. Depinde de tine :)
Hai să ne cunoaștem!
Contactează-ne acum (+40) 728 233 329
Construiește un viitor de succes alături de noi!